Sila masuk

Wednesday, January 27, 2010

RM 100,000..???


1-Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK-Agama) Negeri Pulau Pinang memperuntukkan RM 100,000.00 untuk program-program kekeluargaan dalam usaha mengurangkan peratus perceraian di negeri Pulau Pinang untuk tahun 2010.

2-Peruntukan tersebut adalah di bawah kepala "Keluarga Cemerlang" bagi Bahagian Undang-undang Keluarga Islam JHEAIPP bermakna ia berada di bawah tanggungjawabku untuk menyusun atur program-program tersebut.

3-Alhamdulillah, perancangan untuk 2010 sudah dimulakan pada penghujung 2009 yang lalu. Cuma yang jadi penghalang ialah kurang kekerapan mesyuarat MMK (Agama).

4-Kalau kekerapannya ialah 2-3 bulan sekali bermakna kemungkinan bulan 3 pula MMK (Agama) akan bermesyuarat pula. Apakan akan jadi sekiranya kertas kerja tersebut direject? Bermakna perlu buat balik dan tunggu pulak next meeting..pi mai..pi mai..dah nak habis tahun, Untuk 2009 hanya ada 4 kali meeting..huh..!!

5- Meeting pertama pada 18 Januari baru-baru ini, kertas kerja aku tidak disentuh langsung untuk perbincangan. Penat jugak siapkan kertas kerja awal-awal dengan harapan boleh aku mulakan projek awal tapi tak apalah. Harapanku nanti kertas kerjaku dapat diluluskan walaupun dengan pindaan aku tak kisah.

6-Yang penting hasrat pegawai-pegawai untuk melaksanakan kerja perlu dipermudahcarakan oleh pihak kerajaan. Zaman berubah..dan cara juga perlu berubah..

Nota kaki:
-Menaruh harapan pada YDP Majlis dan ahli Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang yang baru.

-Sedih..rumahtangga sekarang dikendalikan dengan tanpa ilmu pengetahuan yang cukup..,Mengendalikan sebuah jentera tanpa kepakaran yang sewajarnya..kita pasti tahu apa akan terjadi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...