Sila masuk

Monday, May 3, 2010

Sesat di Kuala Lumpur..dosa dan pahala bercampur


Terngiang-ngiang nyanyian merdu M Nasir di telinga dalamku tatkala berhenti seketika di Jalan Imbi selepas tersesat memilih simpang penangan baru beberapa bulan meninggalkan Kota Besar ini. Hard disk memoriku terasa begitu lambat memproses data untuk mencari jalan keluar. Tidak seperti ketika menghuni kota ini dahulu..hard disk bagaikan berkapasiti 4Gb..sangat pantas menafsir dan mencari jalan tatkala memandu atau escape dari kesesakan lalu lintas.

Terpandang di kiri jalan keletah budak-budak remaja berjalan beriringan, berpimpin tangan dan berpelukan menuju ke jejantas menyeberangi untuk ke Berjaya Times Square. Keinsafan menguasai diri memikirkan keletah budak-budak kota berbanding budak-budak di kampung-kampung. Terlalu advance.

Kegerunan ini jualah menyerang benak fikiranku tatkala mengingatkan kembali statistik peningkatan ketara kelahiran anak luar nikah yang disiarkan akhbar pada Mac lalu. Kemungkinan aku terlalu cepat membuat justikasi namun itulah mukaddimah fenomena yang menidakmustahilkan sesuatu yang amat dahsyat pasti akan berlaku pada masa akan datang.

Secebis catitan dari kehidupan pada hujung minggu yang lalu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...