Sila masuk

Friday, February 26, 2010

Sekitar Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Pulau PInang






Alhamdulillah, sambutan pada pagi tadi berlangsung dengan jayanya dengan izin Allah S.W.T. Walaupun beberapa minggu lepas dipolemikkan isu tiada perarakan namun perarakan berjaya diadakan dengan jayanya dengan penyertaan 57 kontinjen walaupun gerak kerja untuk perarakan hanya berlangsung lebih kurang 1 minggu setengah sahaja.

Memang pada peringkat awal tiada perancangan untuk perarakan dan digantikan dengan alternatif yang lebih bermanfaat namun disebabkan tekanan politik oleh media arus perdana ia diarahkan untuk diadakan semula. SYABAS untuk Bahagian Penguatkuasaan JHEAIPP sebagai urusetia perarakan kerana hasil kerja cemerlang anda walaupun dalam tempoh 1 minggu setengah.

Satu projek yang kira agak besar perbelanjaannya telah dilancarkan oleh TYT Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang dalam majlis tersebut iaitu Sistem E-Munakahat, sistem pendaftaran pernikahan secara online yang urusetia sistem tersebut ialah Bahagian Undang-Undang Keluarga Islam, bahagian aku di JHEAIPP.

"Lepas ni kalau orang sapa-sapa nak kahwin dengan orang penang atau di Penang tak perlu mai pejabat lagi, boleh terus mohon online dan proses kelulusan jug melalui online dan boleh terus print out je kelulusan tersebut", tayar tubeless.

Nota kaki:
Pasal isu perarakan tu..Johor dan Pahang termasuk Kelantan pun tidak mengadakan perarakan..tapi kenapa Penang plan tak buat dihentam habis-habisan. Anda fikirlah sendiri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...