Sila masuk

Sunday, May 20, 2012

Ia membawaku kepadaMu..

Gambar hiasan
Tanggal hari ke-21 pada tiap-tiap bulan bermakna genap sebulan lagi aku dan isteri berkongsi hati, jiwa, perasaan, kasih sayang dan segala-galanya. Meminjam ucapan isteriku "Happy monthasary", ia adalah tanda penghargaan untuk diingati setiap bulan. 

Tiada kata yang setanding untuk diungkap bagi menggambar betapa aku amat menghargai kehadirannya. Tiada nikmat yang setara untuk digandingkan bagi menggambarkan betapa aku amat mensyukuri ikatan ini. Tiada keamanan yang pernah dirasai bagi menggambar betapa tenangnya jiwaku saat ini meskipun kini kami berjauhan. Semua ini adalah kerana ia menuju kepada suatu.

Solatku lain, nafsu nakal jantanku entah hilang ke mana, fikiranku terurus..aduh..tenangnya..kotorannya mungkin telah disuci. Wahai Allah Tuhanku..aku bersyukur ikatan ini membawaku kepadamu.

Benarlah sabda kekasihmu kepada para pemuda bahawa pernikahan itu faktor yang 'menundukkan pandangan'. Pandanganlah membuatkan seseorang terkesan dengan sesuatu. Ia pintu yang mempengaruhi minda, jiwa dan kehidupan. Bersyukur aku dengan nikmat yang membawaku kepadamu wahai Tuhan.

Syukur padamu ya Allah, ku mohon bimbinganMu selama-lamanya dalam mengemudi bahtera ini. Moga Engkau wahai Tuhan merahmati kami kerana dia terbaik buatku. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...